شاید تا به حال به اهمیت خرید یک عینک آفتابی مناسب توجه نکرده باشید و یا به قدر کافی آن را جدی نگرفته باشید! بنابراین این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با ضرورت داشتن یک عینک استاندارد  برای چشم هایتان و همچنین نکات مهم در خرید یک عینک مناسب آشنا شوید.

نکات طلایی در اهمیت خرید عینک آفتابی

اشعه ماورابنفش خورشید و احتمال آسیب جدی به چشم ها

حتما تا به حال در مورد آسیب اشعه ماورا بنفش خورشید به پوست شنیده‌اید و به همین علت همواره از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنید، اما نکته‌ی مهمی وجود دارد که نباید از آن غافل شد! همان‌طور که این اشعه برای پوست مضر می‌باشد، به عدسی و قرنیه ‌ی چشم نیز می‌تواند آسیب جدی وارد کند. متاسفانه منجر به بیماری آب مروارید چشم می‌شود و حتی می‌تواند عدسی چشم را کدر و در نتیجه قدرت دید را تا حد زیادی کم کند.  یکی دیگر از آسیب‌های این اشعه،  تخریب بخشی از شبکیه‌ی چشم به نام ماکولا می‌باشد که برای واضح و شفاف دیدن محیط اطراف سالم بودن آن مهم و حیاتی است.


ناخنک چشم

 از دیگر مشکلات چشمی که به علت استفاده نکردن از عینک ممکن است اتفاق بیفتد، ناخنک چشم می‌باشد که این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که لایه‌ی شفاف روی سفیدی چشم به سمت قرنیه کشیده می‌شود و به صورت یک برآمدگی مایل به زرد روی سفیدی چشم شخص مبتلا شده به نظر می‌رسد. علاوه بر اینکه بزرگسالان باید از عینک برای محافظت از چشم‌هایشان در برابر آفتاب استفاده کنند، برای کودکان نیز خرید یک عینک استاندارد که از چشم‌هایشان که بسیار آسیب پذیر می‌باشد بسیار ضروری می باشد. شاید دقت کرده باشید که زمانی که از عینک در روزهای آفتابی استفاده نمی‌کنید، به خاطر نور شدید خورشید پوستتان به خصوص پوست اطراف چشم و یا پیشانی تان را چروک می‌کنید.


 بنابراین می‌توان گفت اگر دوست ندارید که چین و چروک‌های  بدشکل اطراف چشم و روی پیشانی شما بیفتد، حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.  از دیگر نکاتی که می‌توان به آن اشاره کرد، نقش اساسی عینک های آفتابی در محافظت پوست اطراف چشم‌های شما می باشد . زیرا پوست اطراف چشم که شامل پلک‌ها می‌باشد که دارای پوستی حساس و نازک هستند و در صورت عدم مراقبت مبتلا شدن به بیماری سرطان پوست بسیار جدی و خطرناک می‌باشد!

 

عادت به استفاده مداوم از عینک آفتابی

شاید شما هم از اهمیت عینکهای آفتابی غافل نبوده باشید اما مرتب فراموش می‌کنید که از آن استفاده کنید و یا همیشه آن را جا می‌گذارید! اما باید همان‌طور که کیف پول خود را هرگز فراموش نمی‌کنید و یا اینکه قبل از خروج از خانه حتما کرم ضد آفتاب می‌زنید، به استفاده مرتب از عینک نیز عادت کنید، زیرا موارد ذکر شده در مورد مضرات استفاده از عینک کاملا جدی هستند و می‌توانند صدمات جدی به چشم‌ها و پوست شما و کودکانتان وارد کنند. 

و همینطور توجه کنید که خرید یک عینک استاندارد بسیار مهم می‌باشد و بنابراین برای چشم‌هایتان به دنبال یک عینک ارزان قیمت که هیچ محافظت جدی از چشم‌هایتان در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید نمی‌کند و یا تنها جنبه زیبایی دارد، نباشید! مطمئن باشید که از هزینه‌های جدی و خطرناک پیش رو با خرید یک عینک استاندارد جلوگیری خواهید کرد.

 

نکاتی در خرید عینک آفتابی مناسب!

ü      خرید عینکی که از چشم‌های شما در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید به خوبی محافظت می‌کند!

ü      هرچه عینک آفتابی مورد نظر شما بزرگ‌تر باشد، بهتر از چشم‌های شما و پوستتان محافظت می‌کند!

ü      از خرید عینک‌های ارزان قیمت از دست‌فروش‌ها جدا خودداری فرمایید!

ü      عینک د قالب اندازه‌ای متناسب با صورت شما داشته باشد، به طوری که روی چشم‌ها و بینی شما قرار بگیرد و بیش از اندازه کوچک یا بزرگ نباشد و همینطور دقت کنید که مژه‌ها نباید با شیشه عینک شما در تماس باشند!

ü      از خرید عینک تزئینی که اطلاعات UV روی آن درج نشده برای محافظت چشم‌هایتان در برابر نور خورشید خودداری نمایید!

ü      عینکی با شیشه‌ی مقاوم و ضد خش بخرید به طوری که در برابر خراشیدگی پایداری داشته باشد!

ü      برای خرید بهتر با سایزها و مدل‌های مختلف عینک که انواع شیشه‌های مختلفی دارند، حتما آشنا شوید!

ü      از جای معتبر و متخصص در این زمینه عینک بخرید!

ü      عینک‌های بی کیفیت دارای شیشه‌های موج دار هستند، حتما آن‌ها را چک کنید!

 

امید است که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد و با اهمیت استفاده از عینک استاندارد، توجه فرمایید عینک استاندارد! نه عینک تزئینی و یا عینک ارزان قیمتی که دست فروش‌ها به شما پیشنهاد می‌دهند، آشنا شده باشید.

https://www.cnet.com/how-to/buy-glasses-online-and-save/